Трагедія на морській екскурсії, що сколихнула всю планету
22 серпня неподалік Сицилії з-під води підняли приватну яхту, на якій виявили тіла п'яти загиблих. Подія викликала значний резонанс через присутність серед загиблих мільярдера Майка Лінча, а суперечливі обставини трагедії ще більше інтригують. Деталі інциденту досліджувала Gazeta.ua.
Майк Лінч був британським підприємцем у сфері IT, заснував компанію Autonomy, а до того працював, зокрема, над програмним забезпеченням розпізнавання відбитків пальців. Коли вивів Autonomy на фондовий ринок, вартість компанії була оцінена у понад 10 мільярдів доларів США. У 2011 році компанію поглинула Hewlett-Packard, котра згодом заявила, що структура Лінча переоцінена. І подала до суду.
Щойно Лінч виграв судовий процес і вирушив святкувати цю перемогу на узбережжя. Його розкішна яхта "Bayesian", вартістю 30 мільйонів фунтів стерлінгів, була оснащена за останнім словом техніки. Генеральний директор компанії Italian Sea Group, яка будувала яхту, Джованні Константіно, відзначив її як одну з найбезпечніших у світі.
Під час плавання на яхті перебувало 22 людини, з яких врятувалися 15. За словами Константіно, причиною катастрофи стало людське втручання: судно отримало пробоїну, набрало води та затонуло на глибині близько 50 метрів поблизу берегів Сицилії.
Деякі фахівці висловлюють думку, що яхта могла потрапити під вплив так званого "водяного смерчу". Цей вихор формується під час гроз на морі, рухаючись зі швидкістю від 20 до 30 кілометрів на годину, але іноді може бути навіть швидшим. Джованні Константіно зазначив, що судно не повинно було стояти на якорі в порту, оскільки прогнозувався шторм. Отже, причиною інциденту могла стати помилка екіпажу. Дружина Лінча, яка змогла врятуватися, розповіла, що яхта раптово нахилилася, і її приміщення почало заповнюватися водою.
Друзі та колеги Майка Лінча повідомляють: мільйонер помер раптово, після 12-річної судової боротьби та виграної справи він мав намір повернутися до США і продовжити свої дослідження у сфері штучного інтелекту. Наразі невідомо, чи перебувала на яхті його підліткова дочка Ханна. У списку загиблих на момент написання статті її ім'я не фігурує.
Серед жертв також гендиректор банку Morgan Stanley International Джонатан Блумер і його дружина Джуді, адвокат Кріс Морвілло з дружиною Недою.
Усі вони допомогли Лінчу виграти судовий процес. До речі, іншого відповідача у справі проти Лінча, Стівена Чемберлена, збила машина під час пробіжки в Кембриджі.
Майк Лінч мав не тільки бізнесові, але й політичні зв'язки. Зокрема, в період, коли його компанія Autonomy досягла значного успіху, Лінч був призначений науковим радником тодішнього прем'єр-міністра Девіда Кемерона. Крім цього, він також входив до керівництва ВВС.
Видання Politico повідомляє про взаємодію Майка Лінча з розвідками Великої Британії та США. Зокрема, інша компанія Лінча, Darktrace, мала зв'язки з розвідувальними колами, такими як Стівен Хакстер, важлива постать у кіберзахисті МІ5, який навіть обійняв посаду виконавчого директора компанії. Крім того, ветеран Національної агенції безпеки США Джим Пенроуз керував операціями компанії у Сполучених Штатах.
Autonomy вигравала тендери Управління внутрішньої безпеки США після терактів у Нью-Йорку 11 вересня. З 2003 року, за даними Guardian, ця структура Лінча фігурувала як така, що має доступ до секретних даних.
Хоч би як там було, це точно не вперше море забирає життя у науковців чи бізнесменів. До слова, у червні 2023 року затонув глибоководний батискаф "Титан". За злою іронією, це сталося поряд з уламками "Титаніка". На борту батискафа були Шахзад Дауд, британський бізнесмен пакистанського походження, що входив до благодійного фонду, засновником котрого, у свою чергу, був король Карл ІІІ. Також загинули його син Сулейман, колишній командир французького флоту П'єр-Анрі Наржоле, який мав право на дослідження уламків "Титаніка". У батискафі були власник компанії-розробника апарату Стоктон Раш і перший космічний турист Хейміш Хардінг.